Son yıllarda tüm dünyada akım haline gelen elektrikli
scooterler Türkiye’de de trend oldu. Çevreci oluşu, ekonomik, hafif, sessiz ve
şık oluşu bu aletleri en iyi ulaşım araçları kategorisine sokuyor. Son
dönemlerde özellikle kalın lastikleri ve sıra dışı tasarımları ile Cem Yılmaz,
Ozan Güven, Zafer Algöz, Ece Erken gibi ünlülerle dikkat çeken elektrikli
scooterleri artık Türkiye’nin her yerinde görmek mümkün. Büyük şehirlerin
trafik keşmekeşinden sıyrılmak için tercih edenlerin yanı sıra ünlü tatil
beldelerinin de en çok tercih edilen ulaşım aracı haline gelmiş durumda bu
sempatik oyuncaklar. Tatil sezonun hızla açılması ile beraber Bodrum, Antalya,
Çeşme, Alaçatı gibi daha birçok ünlü tatil bölgesinde, turistleri scooter ve
bisikletlerle şehir turunda görmek mümkün. Hal böyle olunca bu akımın kaynağını
araştırmak istedim.
Henüz çok genç bir o kadar başarılı iş adamları
Hüseyin Kocaman ve Ekrem Karaman’ın kapısını çaldım. Zira elektrikli scooter
deyince ilk akla gelen isim olan Citycoco’nun Türkiye’deki mimarları onlar.
Henüz iki yıllık bir marka olmalarına rağmen çok büyük bir başarıya imza
atmışlar.
Citycoco kaç yıllık
bir marka? Biraz bahseder misiniz?
Citycoco bundan iki yıl önce Türkiye’deki elektrikli
scooter ihtiyacını karşılamak amaçlı yola çıktığımızda ortaya çıktı. Öncelikle
istedik ki, farklı bir tarz yaratalım.
Evet
tarz olarak çok dikkat çekici.
Diğer ürünlerden farklı bir kalitesi olsun istedik.
İnsanlar sadece bu ürünü iki tekerlekli olsun diye değil bir de giyim
tarzlarına, yaşam tarzlarına uydursunlar istedik. Bu yüzden de birçok
kişiselleştirilebilir özellikleri ekledik. Kişiye özel özellikleri var
ürünümüzün. Çamurluklar, şasi renk renk zevke göre kişiye özel
tasarlanabiliyor.
İNSANLARI
MUTLU ETTİĞİMİZ BİR ÜRÜN HALİNE DÖNÜŞTÜ.
Citycoco’nun çıkışı açıkçası bunları düşünerek başladı
ve ismi de zaten patentli bir Türk markası. Şu anda da aldığımız tepkiler çok
güzel. Gerek Citycoco ismi gerek markanın ve ürünün bulundu yer, gerek konumu
insanların büyük beğenisini kazanmış durumda. Citycoco insanları mutlu
ettiğimiz bir hale dönüştü.
Merkeziniz
İstanbul’da. Farklı şehirlerde satış noktalarınız var mı?
Şu anda 50’ye yakın noktada bayi ve servislerimiz var.
İzmir, Ankara, Bursa, Antalya, Denizli, Çanakkale, Balıkesir, Muğla, Mersin
gibi birçok ilde varız. Tabi ki, bu senenin sonunda hedefimiz en az 100 bayiye
çıkmak. Türkiye’nin her şehrinde ana bayimiz mutlaka olacak. Şu anda bayilik
vermeye devam ediyoruz.
Bayilik
vermedeki kriterleriniz neler?
Tabi ki, hassas davranıyoruz bayilerimiz konusunda. En
büyük kriterimiz, kesinlikle elektrikli ürünlere inanmış bayiler arıyoruz.
Çünkü çağımız elektrik çağı. Önümüzdeki yıllarda bu önem daha da artacak.
İnsanlar çevre duyarlılığı konusunda son derece hassaslaştılar ve yavaş yavaş
elektrikli ürünlere önem vermeye başladılar tabi.
Çok
yeni olmanıza rağmen diğer markalardan sıyrıldınız. Farklı bir duruşu ve
sempatisi var markanızın. Bunu nasıl sağladınız?
Öncelikle kaliteyi en büyük etken olarak benimsedik.
Kaliteli malzemeler kullanmaya dikkat ettik. İnsanlar sadece bunu tarz olduğu
için almasınlar güvendikleri için ve kaliteli ürün kullanıldığı için alsınlar
istedik.
LİTHIUM
ION BATARYA KULLANILDI.
Bu vesile ile kullandığımız batarya sistemi lithium
ion batarya. Bu çok önemli. Lithium ion yani cep telefonunda, cebinizde
kullandığınız bataryanın aynı özelliklerine sahip. Yarımken de şarj
edilebiliyor. Tam bitmeden şarj edilebiliyor veya şarja taktığınız zaman sabaha
kaldığında bir sıkıntı yaratmıyor. Bu en büyük özellik.
Kaç
modeliniz var?
Citycoco markası altında şu anda beş modelimiz var. Bu
5 modelin içinde Citycoco Comfort, S, Fat Bike, Greaser ve City modeleri
mevcut. Bu 5 modelin de içindeki ortak payda lithium ion teknolojisi olması.
Bataryaları LG ve SAMSUNG kullanılması. Bunlar ürünleri tabi ki tarzından hariç
olarak ön plana çıkartan kaliteli özellikleridir.
Ünlüler
arasındaki akım nasıl başladı?
Ünlü insan her zaman kendine özgü farklı şeyleri
kullanmayı sever. Dolayısı ile üstü, başı, kıyafeti ile uyum sağlayacak tarzı
yaratmak bizim işimiz oldu. Kendin tasarla şeklinde. Birçok bayimiz de buna
destek olarak gelen insanların ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Renk olarak,
üzerine baskı olarak tamamen kendi istedikleri renkleri yapıyorlar. Ünlüler de
tabi ki, kendi tarzlarına uygun ürünler yaptırabildikleri için standardın
dışına çıktıkları için bence bunu tercih ediyorlar.
Motosikletten
korkanlar kullanabiliyor mu ürünleri?
Aslında tercih edilmesinin en büyük nedenlerinden biri
bu. Herkes motosiklete binemeyebiliyor. Motosikletten kokanlar oluyor. Bu ürünler
insanlarda bu korkuyu ortadan kaldırıyor. Hızı 40 kilometre civarında oluyor.
İnsanlar ayaklarını yere koydukları zaman durabileceklerini görüyor. Ürünün
içinde ayrıca birçok güvenlik önlemi var. Frene bastığınız zaman gazın durması
gibi. Bunun gibi birçok güvenlik önlemi daha var. Motosiklet gibi büyük ve
yapılı değil. İnsanlar bu yüzden de bunları tercih ediyorlar. Ünlülerin tercih
etmesindeki en büyük sebep de tamamen tarz oluşu.
Kadınlarda
çok sık görüyoruz. Kadınların yeni trend ulaşım aracı diyebilir miyiz?
Kadınların yeni nesil ulaşım aracı diyebiliriz
kesinlikle. Kadınlara özel renkler, çamurluklar, sticerler var. Zaten buradaki
motosiklet müşterimizin büyük bir kısmı kadınlardan oluşuyor. Çünkü Citycoco’yu
motosiklet scooter karması bir ürün olarak tasarladık. Şehir içinde, sahil
şeritlerinde kadınların bir yerden bir yere gitmesi için çok konforlu bir araç.
Sahil
şeritlerinde çok sık rastlıyoruz. Turistler de sanıyorum çok sevdi çünkü
Bodrum’da, Antalya’da, Çeşme’de adım başı turistleri bu scooterlerle görmek
mümkün.
Evet doğru. Bu sene sezon daha açılmada ünlü tatil
bölgelerinden otel ve butik otellerden bu yönde talepler oluştu. Onlar da
verdikleri hizmetin yanında müşterilerini mutlu edecek ekstra imkanlar sunmaya
çalışıyorlar. Tatildeki bir kişinin gezmesi ve tur atması için çok şık ve
konforlu bir alternatif. Aynı zamanda çok ekonomik. Tasarımı da ilginç olunca
tatilciler sırf fotoğraf çektirmek için bile Citycoco’yu kullanmayı tercih
ediyor.
Bir
Citycoco’lu fotoğraf akımı var benim de takip ettiğim. Ünlülerin çok sayıda
paylaşımları oldu mesela. Bunlar hepsi ürünün kullanıcısı mı yoksa reklam
anlaşması falan mı var?
Neredeyse hepsi ürünün kullanıcısı ya da bir şekilde
deneme fırsatı edinmiş isimler. Rengini beğeniyor, tarzını beğeniyor,
kalitesini beğeniyor alıyor, kullanıyor. Fotoğraf çekip sosyal medya hesabında
paylaşıyor. Bu tabi bizi çok mutlu ediyor. Yaptığımız işte ürüne gösterdiğimiz
hassasiyette doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Tabi bir de çevreci oluşu
ünlüleri çok cezbediyor. Hepsi bu konuda çok duyarlı.
Ne
kadar ekonomik bu ürünler? Benzinle bir kıyaslamasını yapabilir miyiz?
Benzinle kıyaslanamayacak kadar çok ekonomik. Mesela
Citycoco City modelini test ettik. Çift batarya ile 120 kilometre menzili var
bu ürünün. Yokuşlu yolları da hesaba kattığımızda biz buna ortalama 100
kilometre diyoruz. Bu 100 kilometreyi City modeli ile 3 liraya alabiliyorsunuz.
Diğer
modellerde de aynı mı maliyet?
Hemen hemen aynı diyebiliriz. Batarya başı 1,5-2
liralık bir elektrik masrafı var. Onun dışında ürünlerin bakım ve muayene
masrafları bulunmuyor.
Plaka
ve ehliyet zorunluluğu var mı?
Plaka zorunluluğu var çünkü ürünler kayıtlı ve
tescilli ürünler. Faka plaka almak çok kolay. 168 lira noter masrafı ile hemen
plaka alınabiliyor. Motor ehliyeti gerektirmiyor. B sınıfı ehliyet yeterli
oluyor.
Son
olarak Citycoco olarak hedeflerinizi neler?
Öncelikle Citycoco bir Türk markası. Biz bu Türk markasını mümkün olduğu kadar yurt dışında da tanıtmak istiyoruz. Önümüzdeki sene yurt dışındaki özellikle elektrikle ilgili fuarlara katmayı hedefliyoruz. Elektrik teknolojisini Türkiye’den çıkıp Ortadoğu, Balkanlar ve daha sonra Avrupa’ya Türk markası adı ile ulaştırmak istiyoruz. Citycoco Türkiye olarak yurt dışına ihracatını gerçekleştirerek ülkemize de katkı sağlamak en büyük hedefimiz.
Habere: Şükriye Özgül