5 Nisan 2017 Çarşamba


MUTFAKTAKİ ŞİFA DEPOSU ‘EV YAPIMI YOĞURT’

Endüstriyel yoğurdun önemli kanser nedenlerinden biri olduğuna dair önemli açıklamalarda bulunan İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Onkoloji Enstitüsü'nden Dr.Yavuz Dizdar,"Dolapta bekleyen yoğurdu haftalar boyunca üstten yemeye devam etseniz bir şey olmuyor. Bunu ben defalarca test etmiş biri olarak biliyorum. Biraz dikkat eden herkesin de bildiğini düşünüyorum. Bir ürün bu kadar çok tüketiliyorsa, bu kadar derin bir değişime gitti ise sorun var demektir. Bir gıdanın bozulma biçiminin dönüşmüş olması, ekşimenin ötesinde küflenmeyi bile atlıyor olması, içerikte çok fazla değişiklik yapıldığını gösterir. Kimse kusura bakmasın. Bunlar yoğurt değil. Bu yoğurt yöntemi bilinçli bir şekilde Türkiye'ye dayatılıyor. Bu güçler, yoğurda ilişkin Türkiye'deki yasal tebliğleri bile değiştirdi." şeklinde konuştu.
Bu açıklamaların ardından dikkatler bir kez daha ev yoğurduna yöneldi.


Bebeğim ek gıdaya geçtiğinden bu yana ev yoğurdu ile tanıştık. Yaklaşık 6 aydır evimize ambalajlı yoğurt girmiyor. Geçtiğimiz gün bir davette yoğurtlu bir salatayı tattım ve çok sevmeme rağmen yiyemediğimi fark ettim. Çünkü bu yoğurdun benim bir süredir yaptığım doğal yoğurtla uzaktan yakından lezzet alakası yoktu.
Doğal yoğurt bebeğim için şüphesiz çok sağlıklı ancak bebeğim sayesinde benim de yaşam kalitemde çok şey değişti. Sürekli şişkinlik, bağırsak sorunları, vücut ağrıları, kan şekeri düzensizlikleri gibi şikayetlerim vardı. Ancak bunları bir süredir yaşamadığımı fark edince biraz araştırma yaptım. Meğer ev yapımı yoğurdun bilmediğimiz pek çok faydası varmış.

İşte onlar:
-      -  Prebiyotik zengini olduğundan bağırsak sağlığını koruyor. Kabızlık, ishal, hazımsızlık, şişkinlik gibi sorunların önüne geçiyor.
-       - Karın yağlarının yakımını kolaylaştırıyor. Kesinlikle doğru çünkü doğumdan sonra 1 yıl içerisinde yaklaşık 20 kilo verdim. Sezeryana rağmen karnım dümdüz.
-       - Tansiyonu dengeliyor.
-       - Bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
-       - Diş ve kemik sağlığını destekliyor.
-       - Kolesterolü düzenliyor.
-       - Mantar enfeksiyonlarını engelliyor.
-       - Kasları güçlendiriyor.

Bu kadar faydası olan doğal yoğurdun reçetesi nedir peki? Ben Youtube’de sayısız video izledim, sayısız tarifi okudum. 7 defa başarısız denemeden sonra 8’incide muhteşem bir yoğurt yapmayı başardım.

İşte o tarif…

1 litre inek sütü ve 1 litre manda sütünü süzdükten sonra kaynatmaya başlayın. Süt kaynamaya başlayınca bir kepçe yardımı ile yaklaşık 10 dakika sürekli karıştırın. Ardından soğumaya bırakın. Serçe parmağınızı süte batırdığınızda 10 saniye kadar yanma hissetmeden sütün içinde tutabiliyorsanız, bu yoğurt mayalamaya hazır demektir. Ayrı bir kaseye 3 çorba kaşığı kadar yoğurt alın ve ılınan sütle karıştırın


 Ardından bu karışımı kaynattığını sütün içine, tencerenin kenarından boşaltarak hafif karıştırın. Tencerenin kapağını kapatın, kalın bir battaniyeye sarın ve 10-12 saat bekletin. Daha sonra da buzdolabına kaldırın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder