6 Nisan 2017 Perşembe



UYKUSUZ GECELERE ÇARE 'SOĞAN'

Bahar kendini iyice gösterdi. Ağaçlar çiçek açtı, mis gibi çiçek kokusu sardı her yanı. Ancak alerjiler de aldı başını yürüdü. Bir de buna viral enfeksiyonlar ve grip salgını da eklenince eyvah eyvah...

Tam bir hafta oldu. Bir türlü geçmek bilmeyen burun akıntısı, geniz akıntısı ve buna bağlı öksürük tabi. Zavallı minik oğlum gecelere küstü adeta. Uykuya dalmaya korkar oldu. Burnu tıkandığından dolayı sıçrayarak uyanıyor. Çok korkuyor haliyle. Bu yüzden uyumak istemiyor. Sabahlara kadar ninni, sabahlara kadar kucak, sabahlara kadar dizde sallamak... Ama nafile...

Ne okyanus suları, ne buhar, ne de sıcak banyo. Hepsinin etkisi geçici oluyor. Kuzum rahatladı derken yine başlıyor kabuslar.

İnsan böyle bir durumda çare aradıkça arıyor. Bir gece sabaha kadar uyumayınca açtım interneti araştırdım yine. Bir çok forumda, haberde ve makalelerde soğanın burun açıcı etkisinden bahsediyor. Bahsediyor ancak imkanı yok. Soğanın kokusunu 1 kilometre ileriden duyduğum anda midem altüst oluyor. 'İmkanı yok sabaha kadar soğanla kucak kucağı uyumamın.' Dedim durdum ama konuştum sadece kendi kendime...



Hemen bir soğanı ikiye böldüm komodinin üstüne koydum. Oğlumla yatağımız henüz yan yana. Daha küçük bebeğim, kıyamadım odasını henüz ayırmaya. Çok geçmedi 15-20 dakika sonra soğan etkisini gösterdi. Yavrumun burnu açıldı. Mışıl mışıl uyudu sabaha kadar. Tabi benim de genzim inanılmaz rahatladı. Soğandan tiksinerek ona haksızlık etmişim meğer. :) Rabbim hiç bir şeyi boşuna yaratmamış. 

Aynı sorunu yaşayan milyonlarca insan vardır. Onun için hemen kaleme almak istedim. Bu arada soğanın faydaları ve nefesi nasıl açtığı ile ilgili pek çok bilgi sahibi oldum tabi ama buradan yazmayacağım. Google'ye girip aradığınızda çok değerli uzmanların ağzından çok önemli bilgiler var. Bence onlara göz atmak daha mantıklı, faydalı başka şeyler de öğrenmeyi sağlayacaktır. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder