21 Nisan 2017 Cuma



YABAN MERSİNLİ VE PEKMEZLİ NEFİS ÇOCUK EKMEĞİ...

Şöyle bir düşüncem vardı eskiden. “Görmemişin çocuğu olmuş, ne yapacağını şaşırmış.” Derdim ve 'düşmeyin bu kadar bu çocukların üstüne' diye söylenir dururdum. İtiraf etmeliyim annelere büyük bir özür borcum var. Şimdi aynı şeyi kendime söylüyorum,”Görmemişin çocuğu olmuş”.diye.
Garip bir duyguymuş annelik. Yorulmuyorsun, sıkılmıyorsun, sinirlenmiyorsun, olmadığın kadar sabırlısın, uyumasan da ayaktasın her an, yemesen de karnın doyuyor, o güldüğü zaman keyfine diyecek yok, o ağladığında için yanıyor. O koşulsuz dedikleri sevgi olayı bu galiba.

1 yaşını doldurduk çok şükür. Nice yıllara inşallah tatlı bebeğim. Şimdi tabi artık her şeyi yeme zamanı geldiği için ben gece gündüz araştırıyorum. Ne yedireyim, en doğal nasıl yapayım, en faydalı nasıl pişirilir? gibi… Geçen sabaha karşı aklıma geldi. Ekmekler zararlı deniliyor. Bu çocuk hiç ekmek yemeyecek mi derken gece gece onlarca ekmek tarifi izledim, okudum. En sonunda da aradığımı buldum galiba. Tam buğday unu ile pekmezli ve yaban mersinli çocuk ekmeği.
Annelerle paylaşmak istedim hemen. Ben denedim, oğlum bayıldı.

Buyurun o zaman tarifi:

500 gr kadar tam buğday unu
1 paket ekşi ekmek mayası
2 çorba kaşığı pekmez
1 yumurta sarısı
1 tepeleme çorba kaşığı tereyağ ( oda sıcaklığında )
1.5 su bardağı su
2 çorba kaşığı kuru yaban mersini

Hazırlanışı:
Unu, pekmezi, kuru mayayı, yumurta sarısını, tereyağını, suyu ekleyerek hamuru 10 dakika Dakar yoğurun ve ardından beklemeye üzerini örterek ılık bir oramda yaklaşık 1 saat kadar beklemeye bırakın. Ardından kuru yaban mersinlerini de ekleyerek hamuru bir kez daha yoğurun ve 1 saat daha bekletin.
Kabaran hamuru uygun bir kaba ( borcam ya da kek kalıbı da olabilir ) alın. Fırına vermeden önce hamurun yapışmaması için dibini tereyağ ile yağlayın. 200 derece fırında 20-25 dakika pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder